Wednesday, September 23, 2009

Aidilfitri ini

tahun ni kali ke 4 beraya di perantauan dan Insya-Allah yg terakhir di sini... sedang bertungkus lumus (yela tu) utk menghabiskan writing up ini.. .sesungguhnya writing up adalah fasa paling memeritkan.... lebih2 lagi utk saya yg tidak reti nk bermain dgn bahasa... alangkahhhhhhhhhh tertekan jiwa rasanya.... n kdg2 budak kici itu menjadi mangsa keadaan.... kesian tgk dia!!!

raya kali ini lebih meriah dari tahun lepas... hahahahah... sakan tahun ni....
tahun lepas gile pathetic raya kami.... dh le pindah umah sehari sebelum raya.. saya pula masih dlm pantang.... pastu elok first day raya tu adalah first day budak kici tu ke nursery... baru 44 ari dia dh saya antar ke nursery .. what to do.. mommy dia nk masuk skolah balik.... smpi skrg kadang2 rasa bersalah gak tapi Alhamdulillah sgt2 sbb cikgu2 dia kat nursery tu menatang dia bagai minyak yg penuh... manjaaaaa amat kat skolah!!!!!!

so tahun ni siap2 pakai baju raya (tahun lepas punya)... budakkici tu pun dh reti berjalan... so ngam2laa pakai baju raya pun tahun lepas gak... royal maillaaa punya pasal..diorg strike.. dh tak de baju baru budak kici tu.. :D e day before, saya siap2 kemas umah, adik ku memasak soto n dessert pastu lepas berbuka cik abg plak memasak nasi beriyani gum n daging kerutup.... budak kici tu ke hulu kehilir ikut saye kemas umah... errrr tolong sepahkan balik pun ada... gile semangat tahun ni.. siap sound kat hubby...jgn gatal nk p main golf... saya nk beraya tahun ni...

hehehe beraya laa sgt kononnya... padahal.. lepas je solat raya... makan2..kitorg p amik gambar kat part... abis2 posing.. p starbuck... hehehehe... actually itu adalah rutin kami di Malaysia... bukannya beria p umah org pun.. hehehehehhehehehe.. tapi saya puas hati!!!!!!! sbb dapat amik gambar bersama hero kici itu secara berhemah ........

then kitorg lepak kat umah je.. tunggu org dtg.. adalah gak org dtg nk abiskan food yg di masak.. abis tu takkan kitorg nk makan smpi abis.. hehehehehe.... around 9 pm ada plak org ajak p umah.. hmmm rasanya mustahillaa nk p umah org mlm2.. krg budak kici tu jadi hulk hogan..padahal rasanya dia sgt2la behave kalau kat umah org.. mak ayah dia je tak reti nk tido lewat.. hahahahahahhahahaha...

apa2pun ..... saya berdoa agar Syawal ini memberi makna pada si kici itu wpun dia tidak memahami.. at least ada gambar kenangan utk saya tunjukkan pada dia.. yg mak bapak dia ni tak laaaa pathetic sgt bila beraya di perantauan....

tahun depan.. kita round satu MALAYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home