Monday, July 17, 2006

Hati dan Jantung

Saya tahu dan amat sedar, perbuatan banding membanding ini satu aktiviti yg amat tidak sihat pada situasi sekarang tetapi saya tidak dapat menahan diri saya dari membuat aktiviti ini. Aktiviti ini memberikan ketidakadilan kepada dia tetapi bagaimana saya mahu mengelakkan perkara ini dari terjadi. Buntu!!! Ikut hati, saya akan buat seperti yg saya lakukan satu ketika dahulu tapi ini tidak memberikan apa2 makna, sudahnya saya juga yang bertambah buntu.
Tambahan pula, tekanan dari aktiviti utama saya di sini (belajar) semakin terasa, hasilnya, semua orang di Malaysia sudah mula bertanya kenapa pipi saya sudah susut.
Ya saya akui, SAYA SEDANG DAN MASIH LAGI MAKAN HATI BERULAM JANTUNG dengan semua yang terjadi sejak saya menjejak kaki di sini. Bukan kerana kisah itu saja tetapi aktviti utama saya kini sudah mula memberikan kesan hebat pada diri saya.

12 Comments:

At 10:26 am, Blogger Am just a gal said...

Dear Isas ...

hopes that everything ok with you. Jangan makan Hati ulam jantung banyak sangat.. nanti bertambah kurus...

ikutlah cara saya, makin rungsing fikiran makin kuat makan... so pipi saya adalah sangat tembam :(

 
At 2:18 pm, Blogger aNIe said...

Ays...kenapa makan hati berulam jantung ni...nanti kalau dua2 tu abis...camaner nak idup....ays..take care...jgn susah2 hati...nanti pipi tu ilang...camaner le sidia nak cubit...*smile*

 
At 10:18 pm, Blogger anggerik merah said...

Ays_as,

Perjalanan masih jauh dan semakin hari semakin sukar. Tabahkan hati menghadapinya dalam apa-apa pun.

Love,
AM

 
At 8:02 am, Blogger UglyButAdorable said...

kalau banding-membanding boleh mebuatkan pipi saya cengkung..saya rela dibandingkan...hehh..hehh. anyway sis whatever it is bothering you..i know you'll deal with it..

 
At 5:56 am, Blogger Unknown said...

Hi there,

Thanks for your visit and encouragement dear.

I have not read your other blogs but banding membanding memang unhealthy, nevetheless, most of us can't avoid it sebab, it is sebati in our culture. We were all raised on a 'banding membanding' diet. So we as previous recipients will only re-play it in our adult life...thus ter-perpetuate lah sikap banding membanding ni.

Stay cool. Study smart.

 
At 4:20 pm, Blogger Idham said...

psst...isas...i know by the time i hv written this comment that u hv moved on...
focus on "his" positives...and accept that no two people are the same...but God knows best who is the best for u...and accept that too..
eh, Sis....u okey la sis...dont worry ek.

Idham

 
At 7:07 pm, Blogger anggerik merah said...

ISAS,

email me when you are coming kay!

 
At 8:11 am, Blogger maklang said...

Maklang sokong ngan UBA...kita hampir serupa...

BAnyak bersabar dek....

 
At 7:28 pm, Anonymous Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»

 
At 11:27 pm, Anonymous Anonymous said...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

 
At 6:49 pm, Anonymous Anonymous said...

What a great site »

 
At 7:22 am, Anonymous Kimberly Chambers said...

Maklang sokong ngan UBA...kita hampir serupa... BAnyak bersabar dek....  

 

Post a Comment

<< Home