Monday, October 16, 2006

Menghitung diri....

diam tak diam... tak sampai 10 hari lagi syawal bakal menjelma... Ramadhan kali ini amat berbeza... cabaran dan dguaan amat hebat... berusaha keras utk istiqamah dlm apa juga yg saya buat tapi kdg kala tergelincir juga.... sayu rasanya.... bila memikirkan Ramadhan sudah smpi ke penghujungnya... bakal beraya tanpa keluarga tersayang, ini sekadar menambahkan kesayuan tetapi pokoknya, Ramadhan kali ni, byk yg disiakan..... hmmmm... kdg kala alpa dgn apa yg ada disekeliling.... Ya Allah, ampunkan dosa2 hambaMu ini, terlalu byk khilaf yg telah dilakukan..terlalu byk :(
Syawal mungkin disambut di kuliah... tapi masih bergantung pada keadaan...... ada beberapa hari lagi utk saya berusaha menyelesaikan apa yg patut saya selesaikan... dan masih ada perkara yg perlu saya pertahankan.... perjalanan saya di sini sudah menjangkau usia 7 bulan, bagi sesetengah org, ia masih baru lagi tapi bagi saya.... terasa begitu pantas masa berlalu, terlalu byk perkara yg berlaku..... terlalu banyak sebenarnya... kdg kala diri ini tidak percaya dgn apa yg berlaku... cuma mampu berdoa agar ditunjukkan jalan yg terbaik kepada diri ini....
Kerisauan sentiasa melanda ... kala ini soalan2 mampukah aku sering ditanya pada diri sendiri... cabaran ini hebat, ada pendirian yg harus dipertahankan... tapi kdg kala terasa seperti diri ini terlalu cepat mengalah.... sudah mula hilang semangatkah.... di mana semangat juang seorang srikandi .... kini bila duduk sendirian, menghitung diri sendiri... terasa terlalu kerdil, sama ada duniawi mahupuh ukhrawi.....

6 Comments:

At 10:19 am, Blogger Am just a gal said...

Dear sis.. shahdu bila baca entry baru ni. Easy to say dari melakukan, but please be strong. Hidup dirantauan memang memerlukan semangat juang yang tinggi. Be a beleiver, dun give up.. Semoga cahaya dan sinar terang akan sentiasa bersama mu..

Salam dari Nzn buat kakak tersayang

 
At 10:20 am, Blogger Am just a gal said...

erm.. sorry silap.. "be a believer" dun give up.. I know u're survivor!!

 
At 5:00 pm, Blogger anggerik merah said...

Sentiasa ada pasang surut dalam perjuangan. Tabah & cekal hati.

U take care dear!

Will be in touch.

 
At 1:28 am, Blogger rad said...

Salam 25th Ramadhan. Waktu2 begini, kekuatan kita cuma datangnya dari Ilahi. Berserahlah diri penuh pengharapan semoga kita diberi bantuan utk menempuh kehidupan seharian.
Jgn sedih, jgn berdukacita ok!

 
At 2:02 am, Blogger maklang said...

Selamat Hari Raya dik...

 
At 1:44 pm, Anonymous Anonymous said...

my dearest fren...

sedih sungguh aku membaca the latest few of entry kau. isk... rasa kesal tak dapat ikut plan asal which is utk raya bersama2 dengan kau. My sv dah mula hint2 nak tgk result aku next week. isk... apa2 pun, i will try my best to come over to UK, maybe on the raya weekend. mach's gut, lieben Sie Sie tchüss

 

Post a Comment

<< Home