Thursday, September 21, 2006

sudah sampai masanya

hujung minggu hari tu... saya menjelajah harddisk yg saya usung dari malaysia... dlm kelam kelibut mau ke sini, saya transfer SEMUA file dlm pc dan notebook lama ke hardisk tanpa saya tapis dahulu.... hasilnya.. macam2 ada....
dgn apa yg saya ada sekarang, saya sudah mula membuang sedikit demi sedikit apa yg tak patut saya simpan terutamanya yg dlm hardisk tu ... dan juga segala archive email2 dan YM... byk perkara yg saya pelajari.... agaknya mmg saya jenis yg perlu belajar itu semua thru the hardway.... tapi saya tidak menyesal, apa yg berlaku menyedarkan saya bahawa betapa tinggi rendahnya langit, betapa dunia ini ada mcm2 perkara, bahawa saya juga tidak terlepas dari membuat kesilapan dalam perkara2 seperti ini, mmg malu utk bercerita tapi semua sudah terjadi.. mana bisa saya hilangkan jejak itu... tapi ia adalah satu pengajaran, saya berkongsi dgn adik2 , teman dan juga di sini, berharap agar mereka tidak mengulangi kesilapan2 saya itu.... pada awalnya mmg terasa syg utk dibuang segala koleksi2 itu tapi bila fikir2 kembali...smpi bila saya nak simpan ini semua... biarlah ia berlalu....
Alhamdulillah...episod sedih itu telah berlalu.... hati ini tenang dan apa yg saya ada sekarang membuat saya rasa content wpun adakalanya saya rasa tidak yakin..... walaupun persetujuan itu sudah diterima.... tapi rasa itu masih ada... mungkin kerana kisah2 lalu yg pernah saya tempuhi... selagi boleh sudah semestinya saya akan pastikan segala2 yg penting itu crystal clear... semoga ianya dipermudahkan...ameen

-di sini surga kita - Heart -

4 Comments:

At 12:53 pm, Blogger aNIe said...

Betul As...kita kene melepaskan cerita sedih itu berlalu ...kerana mungkin di hadapan sana masih ade cahaya menanti...pandang ke hadapan dan biar yang berlalu hanya tinggal sejarah....

 
At 3:40 pm, Blogger Azer Mantessa said...

selamat berpuasa kepada ays_as dan pengunjung2 blog ini.

 
At 3:24 am, Blogger anggerik merah said...

As,

let go of the pass...let it be the most beautiful memory in yr life even if it hurt so much.

Salam Ramadhan to you.

Take care dear.

 
At 11:30 am, Anonymous Nicolechxx said...

As, let go of the pass...let it be the most beautiful memory in yr life even if it hurt so much. Salam Ramadhan to you. Take care dear.  

 

Post a Comment

<< Home